Telefoontraining

De trainer:
Train je Team
Contactgegevens

Een telefoontraining helpt de verkoop!

Een goede telefoontraining helpt uw team om de gesprekstechnieken te verbeteren met een sterke verkoop van een dienst of product als doel. Tijdens de verkooptraining worden de deelnemers technieken en handvatten geboden die hen helpen om doelgericht te verkopen via de telefoon. Vraag direct een vrijblijvende aanvraag voor de verkooptraining!

telefoontraining

Waarom een telefoontraining belangrijk is

Voor bedrijven is het gunstig wanneer hun medewerkers over goede telefoneer vaardigheden beschikken. Goede vaardigheden kunnen worden bewerkstelligd door het volgen van een telefoontraining; er kan dan bijvoorbeeld op de telefonische presentatie worden gelet. Goede telefoneer vaardigheden van de medewerkers zijn voor de meeste bedrijven belangrijk. Er zijn echter bedrijven die er extreem veel waarde aan hechten. Bedrijven die extreem veel waarde hechten aan goede telefoon vaardigheden zijn bijvoorbeeld verkoop callcenters. Bij deze bedrijven krijgen medewerkers vaak voordat ze aan de slag gaan een telefoontraining oftewel een telefoon workshop. Bij zo’n workshop voor callcenters wordt er vaak veel waarde gehecht aan de vasthoudendheid van de beller. De beller/medewerkers van het callcenter leren tijdens de workshop om mensen te overtuigen. Bij bedrijven waar het niet zozeer gaat om de verkoop, wordt tijdens een telefoon workshop op andere aspecten gefocust. Het gaat er dan om dat een telefoongesprek op een goede wijze wordt gevoerd en dat er duidelijk wordt gecommuniceerd. Het is aan het eind van een telefoongesprek belangrijk dat beide partijen weten waar ze aan toe zijn. Er moeten geen misverstanden ontstaan. Daarnaast is het tijdens een workshop waarin telefoneren centraal staat belangrijk om te leren niet te lang te telefoneren. Time management is daarom ook een belangrijk onderdeel van de telefoontraining.

Telefoontraining als time management

Tijdens een goede telefoontraining of workshop wordt er aandacht besteedt aan de time management aspecten van het telefoneren. Bij time management draait het er om dat de beschikbare tijd op een goede en efficiënte manier wordt gebruikt. Er moet dus geen tijd worden verdaan met onnodige bezigheden. Zo zijn er bijvoorbeeld speciale technieken om een dag efficiënt in te delen. Tijdens deze manieren om time management goed toe te passen is het bijvoorbeeld belangrijk om een takenlijstje te maken. Zo kan men er bijvoorbeeld voor kiezen op een vast moment van de dag mensen te bellen als vorm van time management. Wanneer je gebeld wordt is natuurlijk niet van te voren te bepalen. Je kan er echter wel voor zorgen om een telefoongesprek vlot en efficiënt te laten verlopen. Op deze manier kan men ook tijdens een inkomend gesprek aan time management doen. Naast time management als onderdeel van telefoontraining zijn er nog andere onderdelen die van belang zijn bij een training of workshop telefoon vaardigheden.

Onderdelen van een telefoontraining – presentatie

Andere onderdelen waar aandacht aan wordt gegeven tijdens een telefoontraining is bijvoorbeeld de telefonische presentatie. De persoon die bij een bedrijf de telefoon opneemt is het visitekaartje van een bedrijf. Het is daarom belangrijk dat de presentatie van de telefoniste goed is. De telefoniste dient zichzelf en het bedrijf tijdens een telefoongesprek daarom goed te presenteren en introduceren. De telefoniste kan tijdens haar telefonische presentatie bijvoorbeeld aandacht schenken aan haar toonhoogte, articulatie en woordgebruik. Dit alles om te zorgen dat het bedrijf op een zo goed mogelijke manier naar voren komt. Daarnaast is het natuurlijk voor een telefoniste erg belangrijk dat de boodschap die zij over wil of moet brengen goed gebeurd.

De trainer:
Train je Team
Contactgegevens

Vandaag nog een adviesgesprek en een offerte?
Doe geheel kosteloos en vrijblijvend een aanvraag:


    Hoe lang wilt u dat de training duurt?

    Hoeveel personen volgen de training?

    Plaats waar u de training wilt?

    Datum waarop u de training wilt?

    Contactpersoon

    Bedrijfsnaam

    Telefoonnummer

    E-mail

    Opmerkingen



    Deel deze training:

    Op Linkedin: x werd dit gedeeld

    Facebook:
    x werd dit gedeeld

    en op Twitter: x werd dit gedeeld

    Email deze training:
    Deze training is geplaatst op: