Communicatieve Vaardigheden Voorbeelden

De trainer:
Train je Team
Contactgegevens

De beste communicatieve vaardigheden voorbeelden voor uw team!

Tijdens de communicatietraining maakt de professioneel trainer gebruik van allerlei voorbeelden om de communicatieve vaardigheden van de deelnemers te verbeteren. Dit maakt de communicatietraining een praktische en leerzame training voor het hele team. Bekijk hier de training en vraag een vrijblijvende offerte aan!

communicatieve vaardigheden voorbeelden

Voorbeelden van communicatieve vaardigheden zijn overal

Communicatie is de motor van al het menselijke verkeer. Vooral in de professionele sfeer zijn goede communicatieve vaardigheden een belangrijke eigenschap om te koesteren. Of het nu om klantcontact, interne communicatie, succesvol management of samenwerking tussen collega’s gaat, voorbeelden van communicatieve vaardigheden zal iedereen aan kunnen wijzen als essentiële momenten waarop op een juiste manier met elkaar wordt om gegaan om professionaliteit en effectiviteit te waarborgen. Elk bedrijf heeft baat bij goede communicatie. Dat betekent dat een communicatietraining een geschikt middel is om effectiviteit te vergroten en ieders vaardigheden op het gebied van communicatieve vaardigheden aan te scherpen. Een voorbeeld uit de praktijk: het management van een bedrijf koestert de wens een ingrijpende reorganisatie uit te voeren. Dit zal op enig verzet binnen de organisatie stuiten, dat is volkomen normaal. De manier waarop het management de reorganisatieplannen zal communiceren zal daarom cruciaal zijn bij de implementatie ervan. Communicatie is wezenlijk voor het verloop, en goede communicatieve vaardigheden essentieel voor succes. Verschillende soorten communicatietrainingen kunnen gevolgd worden om deze vaardigheden aan te scherpen. Communicatietraining is een goed middel om alle onderdelen van een bedrijf vatbaar te maken voor een communicatieve verbetering.

Communicatietraining als middel om vaardigheden op te doen

De eerste stap naar verbeterde communicatieve vaardigheden is een communicatietraining. In de training kan binnen een dagdeel of dag, of binnen een serie van (bijvoorbeeld wekelijkse) cursusbijeenkomsten, worden geleerd welke voorbeelden van communicatieve vaardigheden nuttig kunnen zijn binnen het bedrijf of de onderneming waar de deelnemers werken of actief zijn. Dit geldt voor professionals uit alle sectoren, maar ook bijvoorbeeld voor vrijwilligers van verenigingsbesturen en verenigingsleden. Overal waar communicatie een vast onderdeel is van belangrijke en onmisbare gegevensuitwisseling kunnen communicatieve technieken het verschil maken tussen vlekkeloze onderlinge verhoudingen of grote problemen. Met name bestuurders en managers, alsook teamleiders, kunnen baat hebben bij verbeterde communicatieve vaardigheden. Zeker in een professionele organisatie waarin grote economisch belangen op het spel staan. Aansturing en overleg, het duidelijk communiceren van besluiten en goed- dan wel slecht nieuwsgesprekken staan of vallen altijd met de communicatieve vaardigheden van de boodschapper(s). De trainingen op gebied van communicatie zoomen in op goede communicatieve vaardigheden. Voorbeelden hiervan zijn kernboodschap formulering, duidelijke en eerlijke communicatie, directe en minder directe
stijlen en middelen tot helderheid binnen bepaalde presentatie technieken en gespreksvaardigheden. Een communicatietraining helpt daarom iedereen vooruit.

Voorbeelden van communicatieve vaardigheden op maat

Het pluspunt van een interactieve communicatietraining is dat de communicatieve vaardigheden op maat kunnen worden bekeken. Als teamleden of collega’s van hetzelfde bedrijf deelnemen aan een training, kan de trainer heel direct effectief ingaan op zaken die op communicatief gebied spelen in het bedrijf in kwestie. Hierdoor sluit de training direct aan bij de dagelijkse werkpraktijk. Deelnemers moeten bereid zijn de voorbeelden van eigen communicatieve vaardigheden bij elkaar te becommentariëren en leergierig zijn om zichzelf te verbeteren. De dagelijkse voorbeelden kunnen worden besproken en waar nodig middels rollenspelen worden uitgediept om tot een beter resultaat te komen. De training wordt hierdoor effectief voor de praktijk en daarom direct toepasbaar wanneer iedereen weer aan het werk is.

De trainer:
Train je Team
Contactgegevens

Vandaag nog een adviesgesprek en een offerte?
Doe geheel kosteloos en vrijblijvend een aanvraag:


    Hoe lang wilt u dat de training duurt?

    Hoeveel personen volgen de training?

    Plaats waar u de training wilt?

    Datum waarop u de training wilt?

    Contactpersoon

    Bedrijfsnaam

    Telefoonnummer

    E-mail

    Opmerkingen



    Deel deze training:

    Op Linkedin: x werd dit gedeeld

    Facebook:
    x werd dit gedeeld

    en op Twitter: x werd dit gedeeld

    Email deze training:
    Deze training is geplaatst op: