Sales Training
Houd het team scherp met de sales training!
Commercie is onlosmakelijk verbonden met het bedrijfsleven. Vooral voor medewerkers die zich in de commerciële bedrijfstak bevinden is een sales training een must om te doen. De sales training biedt de mogelijkheid te leren om uzelf en bovenal het bedrijf zo goed mogelijk te verkopen aan de klant. Tijdens de sales training ontdekken de deelnemers wat hun valkuilen en verbeterpunten zijn, zodat zij leren het beste uit zichzelf kunnen halen. Heeft u interesse? Bekijk hier de verkooptraining en vraag een vrijblijvende offerte aan!
Sales training leidt tot betere verkoop
Een bedrijf kan misschien wel de prachtigste producten maken of de beste diensten aanbieden, deze dingen moeten ook verkocht worden. De verkoop van de producten of diensten waar het bedrijf voor staat: daar gaat het om. Dit is immers de inkomstenbron van het bedrijf.
Verkopen is niet voor iedereen in de wieg gelegd. Het vereist bepaalde vaardigheden, zoals een vlotte babbel, een open presentatie en een sociale instelling. Sommige mensen lijken geboren met deze kwaliteiten. Een sales training kan echter enorm helpen om de beste verkoper uit jezelf te halen.
Bij een sales training komt een hoop kijken. Het kan zich op een aantal vlakken onderscheiden van andere trainingen. Een teambuilding training bijvoorbeeld. Deze training is bedoeld om van een groep individuen een hecht team te maken. Een team dat op elkaar ingespeeld is en een hoge productiviteit heeft door goede samenwerking. De resultaten van zo’n training zijn echter niet direct zichtbaar.
Sales training-verkooptraining
Bij een verkoop training is dit anders. Iemand kan direct laten zien dat deze het presteert om meer producten of diensten te verkopen dan voor de sales training.
Tijdens een sales training leert een deelnemer allerlei technieken en tools aan om beter te worden in de verkoop. Door middel van goede coaching zal de deelnemer worden gestimuleerd om de aangeleerde tips en trucs uit de sales training zo goed mogelijk toe te passen. Deze zogenaamde talent development zal de deelnemer aansporen om alles uit zichzelf te halen om een verkoop rond te krijgen. Zoals in een verkoop training ook wordt verteld: bij sales hoor je vaak nee. Het gaat er echter om hoe het je lukt om hoe je de mensen die enigszins twijfelen toch over de streep weet te trekken.
Om deze mensen zover te krijgen is de juiste communicatie nodig. In de sales training leert de deelnemer bepaalde communicatie-doelstellingen aan om de communicatie te verbeteren. De boodschap moet bijvoorbeeld helder zijn voor de ontvanger, deze moet zonder vragen zitten en deze moet bovenal overtuigd zijn van het verhaal. In de sales training wordt hier onder andere aandacht aan besteed.
Bij een sales training leer je naast verkopen ook nog andere waardevolle lessen die van pas zullen komen. Zo is het belangrijk om effectief om te gaan met de tijd die er is om iets te verkopen. Iemand heeft maar enkele ogenblikken nodig om van mening te veranderen. Als verkoper moet je deze tijd gebruiken om van een twijfel een ja te maken. Het efficiënt gebruiken en plannen van tijd heet time management. Er komt dus in de verkoop training ook een stukje van deze management training aan bod.
Iemand die deelneemt aan de sales training moet stevig in zijn schoenen staan. Het verkoop wereldje is namelijk niet makkelijk. Je moet heel wat teleurstellingen kunnen verdragen en bepaalde barrières overkomen. Sales kan zeker stress met zich meebrengen. Het is belangrijk dat een verkoper niet gestrest overkomt op de klant. Om deze stress kwijt te raken, zou een mindfulness cursus goed van pas komen naast de verkoop training. Hierbij leert een deelnemers allerlei meditatieoefeningen aan om beter te kunnen ontspannen.
Vandaag nog een adviesgesprek en een offerte?
Doe geheel kosteloos en vrijblijvend een aanvraag:
Deel deze training:
Op Linkedin: x werd dit gedeeld
Facebook: x werd dit gedeeld
en op Twitter: Tweet x werd dit gedeeld
Email deze training: