TeamTraining: Klantvriendelijkheid met DISC
TeamTraining: Leer je Klant kennen met DISC
Klantvriendelijkheid, klantgerichtheid en communicatie
De training klantvriendelijkheid en communicatie met DISC is een praktijkgerichte training
voor iedereen die klantcontact heeft (telefonisch of fysiek) en beter met zijn klanten wil communiceren.
Training klantvriendelijkheid en communicatie
In deze training krijgen deelnemers inzicht in het verschil tussen klantgerichtheid en klantvriendelijkheid.
Inzicht in hoe en wanneer je klantgericht en klantvriendelijk bent en hoe je communiceert.
Verder wordt gewerkt aan herkenning van jezelf, klanttypes en communicatiestijlen (aan de hand van DISC gedragsstijl). Er worden handvatten aangereikt voor verbetering.
Communicatiestijl van jezelf en van de klant
Deelnemers leren de gedrag-/ en communicatiestijl van zichzelf én van de klant herkennen
en leren dit toe te passen (aan de hand van DISC gedragsstijl).
Hierdoor kan je beter en effectiever met je klanten communiceren.
Als je de behoefte van de klant begrijpt, dan kan je beter inspelen.
Onderwerpen die behandeld worden zijn onder andere:
• Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid, wat is dat?, hoe doe je dat?
• De eerste indruk van de klant. Wat wil de klant, hoe kan ik daarop inspelen
• Wat zijn koopsignalen, hoe herken je die?
• Waarnemen versus invullen; luisteren versus horen (Luisteren, Samenvatten, Doorvragen)
• Samenwerken met collega’s, een aanvulling op elkaar (leer jezelf en je Teamleden kennen)
• Communicatiestijl herkennen en toepassen (aan de hand van Roos van Leary)
• Klanttypes (en jezelf) leren herkennen en hoe er mee om te gaan
(aan de hand van DISC gedragsstijl : Dominant, Interactief, Stabiel, Consciëntieus)
• Omzetkansen leren zien en benutten
• Hoe bereik ik met plezier het beste resultaat
• Is de klant altijd koning?
• Omgaan met ‘lastige’ klanten
Klantvriendelijkheid en communicatie » voor uw Team
● De training klantvriendelijkheid en communicatie is een maatwerktraining
aangepast aan uw organisatie, wensen, doelen en mogelijkheden.
● Het DISC-gedragsstijl profiel kan hier een waardevolle aanvulling zijn (individueel en het Team)
● Plaats en invulling: Nader te bepalen aan de hand van uw wensen en doelstellingen
● Duur: afhankelijk van uw mogelijkheden en behoefte. Van een halve dag tot 2 dagen
● Neem vrijblijvend contact op. We bespreken de wensen, behoefte en mogelijkheden.
Submit your review | |
Vandaag nog een adviesgesprek en een offerte?
Doe geheel kosteloos en vrijblijvend een aanvraag:
Deel deze training:
Op Linkedin: x werd dit gedeeld
Facebook: x werd dit gedeeld
en op Twitter: Tweet x werd dit gedeeld
Email deze training: