TeamTraining: Klantvriendelijkheid met DISC

De trainer:
Train je Team
Contactgegevens

TeamTraining: Leer je Klant kennen met DISC

Klantvriendelijkheid, klantgerichtheid en communicatie
De training klantvriendelijkheid en communicatie met DISC is een praktijkgerichte training
voor iedereen die klantcontact heeft (telefonisch of fysiek) en beter met zijn klanten wil communiceren.

Training klantvriendelijkheid en communicatie
In deze training krijgen deelnemers inzicht in het verschil tussen klantgerichtheid en klantvriendelijkheid.
Inzicht in hoe en wanneer je klantgericht en klantvriendelijk bent en hoe je communiceert.
Verder wordt gewerkt aan herkenning van jezelf, klanttypes en communicatiestijlen (aan de hand van DISC gedragsstijl). Er worden handvatten aangereikt voor verbetering.

Communicatiestijl van jezelf en van de klant
Deelnemers leren de gedrag-/ en communicatiestijl van zichzelf én van de klant herkennen
en leren dit toe te passen (aan de hand van DISC gedragsstijl).
Hierdoor kan je beter en effectiever met je klanten communiceren.
Als je de behoefte van de klant begrijpt, dan kan je beter inspelen.

Onderwerpen die behandeld worden zijn onder andere:
• Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid, wat is dat?, hoe doe je dat?
• De eerste indruk van de klant. Wat wil de klant, hoe kan ik daarop inspelen
• Wat zijn koopsignalen, hoe herken je die?
• Waarnemen versus invullen; luisteren versus horen (Luisteren, Samenvatten, Doorvragen)
• Samenwerken met collega’s, een aanvulling op elkaar (leer jezelf en je Teamleden kennen)
• Communicatiestijl herkennen en toepassen (aan de hand van Roos van Leary)
• Klanttypes (en jezelf) leren herkennen en hoe er mee om te gaan
(aan de hand van DISC gedragsstijl : Dominant, Interactief, Stabiel, Consciëntieus)
• Omzetkansen leren zien en benutten
• Hoe bereik ik met plezier het beste resultaat
• Is de klant altijd koning?
• Omgaan met ‘lastige’ klanten

Klantvriendelijkheid en communicatie » voor uw Team
● De training klantvriendelijkheid en communicatie is een maatwerktraining
aangepast aan uw organisatie, wensen, doelen en mogelijkheden.

● Het DISC-gedragsstijl profiel kan hier een waardevolle aanvulling zijn (individueel en het Team)

● Plaats en invulling: Nader te bepalen aan de hand van uw wensen en doelstellingen

● Duur: afhankelijk van uw mogelijkheden en behoefte. Van een halve dag tot 2 dagen

● Neem vrijblijvend contact op. We bespreken de wensen, behoefte en mogelijkheden.

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Klantvriendelijkheid met DISC
Average rating:  
 0 reviews
De trainer:
Train je Team
Contactgegevens

Vandaag nog een adviesgesprek en een offerte?
Doe geheel kosteloos en vrijblijvend een aanvraag:


    Hoe lang wilt u dat de training duurt?

    Hoeveel personen volgen de training?

    Plaats waar u de training wilt?

    Datum waarop u de training wilt?

    Contactpersoon

    Bedrijfsnaam

    Telefoonnummer

    E-mail

    Opmerkingen



    Deel deze training:

    Op Linkedin: x werd dit gedeeld

    Facebook:
    x werd dit gedeeld

    en op Twitter: x werd dit gedeeld

    Email deze training:
    Deze training is geplaatst op: